onsdag kväll..

Var ut med hunden vi tio-tiden igår kväll... Sprang på en tjej som inte riktigt visste var hon skulle ta vägen... Jag trodde hon ville till andra sidan t-banan så jag följde med henne ditåt. Borta vid t-banan  visade det sig att det inte alls var dit hon skulle och att hon inte alls visst vart det var... Hon hade ingen telefon så hon kunde ringa till dom. Det visade sig att hon hade pratat med Socialjouren, så jag plockade med mig henne hem så fick hon låna vår telefon. Efter många om o men så skulle hon iaf hem, så jag satte mig i bilen o skjutsade hem henne (hon hade inga pengar direkt och åkremsan var slut).
Nu vet jag att hon kom hem ordentligt, hade inte velat lämna henne nånstans o sen läst i tidningarna om att det var en ung tjej som råkat ut för något jsut däromkring... Hade inte kunnat leva med mig själv då...
Tjejen var 20 år men behövde helt klart hjälp, och damen på socialjouren (som jag pratade med) sa att dom skulle försöka träffa henne idag...
Jag hoppas att hon får den hjälp hon behöver...


Till något helt annat:
Idag ska jag till jobbet o lägga schema..:) Det blir nog bra!
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0