Då var det dags!

Första inlägget här på ett tag. Hänt en hel del sen sist.

Våran lilla familj ska få tillökning!  och nej det är inget djur, jag är faktiskt gravid. :D
Vi bestämde oss, och jag blev gravid på en gång.
I slutet på november gjorde jag ett positivt gravtest, men var redan nästan helt säker på att det skulle var positivt. Hade haft som mensvärk och ömmabröst, men ingen mens kom.

Just nu är jag i vecka 11+1 (alltså har jag gått 11 hela veckor och en dag) och om ni vill se vad som händer i magen just nu så finns det en bra guide här:
http://www.1177.se/Tema/Gravid/ 
klicka på "graviditetskalendern" och välj vecka där! :)

Nackdelen med det hela har varit att jag varit enormt sjuk, illamående som en sjuk gnu och spytt konstant i 4 veckor innan jag fick rätt emdicin. På det fick jag magkatarren från helvetet, och spydde blod två dagar. Blev inlagd på sjukhus över en natt och fick tack o lov en underbar medicin som hjälper mot magkatarren med, så nu kan jag börja känna mig som en människa igen!
Eftersom jag mått dåligt har jag gått ner lite i vikt (ca 2-3kg) snarare än ökat, men nu när jag mår bättre så lär det säkert bli ändring på det.

Tänke försöka blir lite bättre på att uppdatera här, kanske blir lite roligare nu när jag har lite framsteg att visa. Kort på mage och Ultraljud och så!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ska bli kul att få läsa om allt, även om vi pratas rätt ofta s

2011-01-10 @ 18:51:08
URL: http://fiasliv.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0